top of page

How to survive as a student - basic recipes

Starting university this year? You've probably bought the books, packed your bags and even popped to Ikea for last minute essentials – but did you remember to learn to cook?

If your kitchen skills leave a lot to be desired then fear not, our favourite student basics will see you through your first term and beyond...


Minestrone soup

Just before I was packed off to university my Mum insisted I learn at least one healthy recipe in an attempt to stave off vitamin deficiency and avoid a dedicated packet noodle existence. The recipe she chose was minestrone soup - packed with veg and energy boosting carbohydrates, a big batch of this cheap and speedy soup is freezer friendly and full of goodness. Thanks Mum!


Pasta bake

A classic student failsafe, pasta bake doesn't have to be the cheese-laden vision we imagine on hearing the words. Let storecupboard staples like pasta and tinned tomatoes be your base and then get creative with your favourite veg, herbs and try reduced-fat crème fraîche for a lovely texture with less of the stodge.


Jacket potatoes

Jacket potatoes are a great speedy food when cooked in the microwave but taste their best when lovingly crisped up in the oven.


One-pan rice

With a bag of rice in the cupboard you're never more than 15 minutes from a satisfying and speedy supper. Make your grains brown or wholegrain for added health credentials.


Fajitas

Whether feeding friends or whipping up a mid-week main, you can't go far wrong with fajitas. Add and swap ingredients to accommodate taste and budget.


Thai curry

Pack your store cupboard full of Thai spices, curry paste and coconut milk and you'll be ready to whip up a classic Asian curry, whatever the occasion.


Granola

Don't forget breakfast! Make your own granola and add your favourite nuts, fruit and seeds to rolled oats. Store in a sealed container to help keep the crunch.


Omelettes

Eggs are a cheap source of high quality protein and are also rich in vitamins and minerals. Whipping up an omelette for one couldn't be easier, making for a speedy lunch or satisfying solo supper.


_________________________________________________________________________________________


Inizi l'università quest'anno? Probabilmente hai comprato i libri, hai fatto le valigie e sei corso da Ikea per l'essenziale dell'ultimo minuto, ma ti sei ricordato di imparare a cucinare?

Se le tue abilità in cucina lasciano molto a desiderare, allora non temere, ecco le nostre ricette-base che ti accompagneranno nel tuo primo trimestre e anche più in là!


Minestrone

Poco prima di andare all'università mia mamma insistette per insegnarmi almeno una ricetta salutare nel tentativo di evitare la carenza di vitamine ed evitare un'esistenza dedicata ai noodle confezionati. La ricetta che ha scelto è stato il minestrone, ricco di verdura ed energia. Se prepari una grande quantità di questa zuppa molto economica, puoi anche congelarla senza problemi. Grazie mamma!

Pasta al forno

Un classico per ogni studente, la pasta non deve essere la visione carica di formaggio che immaginiamo. Prepara la base con pasta e pomodori in scatola e poi sii creativo con la tua verdura preferita, le erbe e tutti gli ingredienti che vuoi!

Jacket potatoes

Le jacket potatoes sono un ottimo cibo veloce quando vengono cotte nel forno a microonde, ma sono ancora meglio quando vengono ben cotte nel forno.

Riso

Con un sacchetto di riso nell'armadietto non sarai mai a più di 15 minuti da una cena soddisfacente e veloce. Scegli chicchi integrali per renderlo ancora più salutare!

Fajitas

Sia che tu le prepari per gli amici, sia che siano una cena di metà settimana per te, non si può sbagliare con le fajitas. Aggiungi e cambia gli ingredienti per soddisfare gusto e budget.

Curry tailandese

Prepara l’armadietto della tua cucina pieno di spezie tailandesi, curry e latte di cocco e sarai pronto a preparare un classico curry asiatico, qualunque sia l’occasione.

Muesli

Non dimenticare la colazione! Crea il tuo muesli e aggiungi le noci, la frutta e i tuoi semi preferiti all'avena. Conservalo in un contenitore sigillato per aiutare a mantenerne la croccantezza.

Omelette

Le uova sono una fonte economica di proteine di alta qualità e sono anche ricche di vitamine e minerali. Preparare una frittata non potrebbe essere più facile, per un pranzo veloce o una cena sostanziosa.

0 comments

コメント


bottom of page